ازدواج سنی وشیعه

هیات دائم فتوای سعودی در پاسخ در موردازدواج دختران اهل سنت با پسران شیعه می گویند : (لا یجوزتزویج بنات اهل السنه من ابناءالشیعه..)(۱)

ازدواج دختران اهل سنت با پسران شیعه و کمونیست ها جایز نیست و اگر ازدواجی صورت گرفت باطل است چون عادت شیعه توسل به اهل بیت است و این بزرگ ترین شرک است!!!همین گروه در پاسخ استفتاءدیگری می نویسند:آنان که یا علی ،یا حسین می گویند مشرک و اسلام خارج شده اند و ازدواج با آنان جایز نیست خوردن حیوانی که ایشان ذبح کرده باشند نیز حرام است.

 

نشانه مسلمانی وهابیون

وهابیون وحشی که ادعای مسلمانی می کنند کسانی هستند که هنگام سر بریدن شیعیان فریاد الله اکبر می زنند و با افتخار از خداوند می خواهند این جنایات را به عنوان جهاد فی سبیل الله قبول نماید.

تصاویر اجساد سربریده شیعیان پاکستان و عراق توسط وهابی ها ، این اجساد مردان بی گناه قبایل شیعه پاکستان هستند که توسط طالبان وهابی عربستانی به شهادت رسیده اند. البته این جنایات در عراق و افغانستان نیز ادامه دارد و به نام اسلام مشغول به سر بریدن مسلمین و بالاخص شیعیان هستند .

تهمت وهابیون به شیعه

یکی از تهمت های فرقه ضاله وهابیت که البته این تهمت از روی جهل وعدم آگاهی آنها از تاریخ اسلام سرچشمه می گیرد اینکه شیعیان چون به زیارت قبور ائمه ومومنین می روند ودر آنجا مشغول به عبادت ودعا می شود لذا شیعه مشرک وبت پرست است.

جواب به ما این گمراهان ونامسلمانانی که خود را مسلمان می نامند ومتاسفانه لکه ننگی برای دین اسلام شده اند این است که:

اولا:به اعتراف تاریخ همان کسانی که شما آنها بزرگ خود می دانید ودلباخته وپیرو آنها هستید از جمله کسانی بوده اند که این برنامه یعنی به زیارت قبور مخصوصا قبر حضرت رسول می رفتند ودر آنجا مشغول انجام برنامه های عبادی می شدند بطور مثال عائشه که به قول اهل سنت و وهابیون ام المومنین است سالهای زیادی در حجره پیامبر،ودر کنار قبر آن حضرت زندگی کرده،نماز وقرآن وعبادت انجام داده(التاریخ القویم )ج1ص193) اگر عبادتهای ما شیعیان در کنار قبور ائمه بت پرستی محسوب می شود قبل از ما عایشه شما این عمل را انجام داده.

سوال ما از شما این است که فعل بی بی مذهبتان را به چه چیزی حمل می کنید؟

در صحیح بخاری که در نزد اهل سنت ووهابیون از اصح کتب می باشد آمده که :رسول الله (ص)جالس علی القبر،فرایت عینیه تدمعان.یعنی یکی از دختران پیامبر از دنیا رفت رسول خدا روی قبردخترش نشست واشک از چشمان آن حضرت جاری بود.(صحیح بخاری کتاب الجنائز ص205) از روایت وعملکرد حضرت رسول معلوم می شود که کنار قبر نشستن وبه زیارت اهل قبور رفتن شرک محسوب نمی شود.البته ازپیروان محمد بن عبدالوهاب بعید نیست که به پیامبر نیز اشکال بگیرند چون این گروه قلیل وبی پایه هر تفکری به غیراز فکر محدود خود را پوچ می دانند وآنقدر بی حیا هستند که بخواهند در مورد افعال حضرت رسول نیز نظر بدهند

(اللهم لعن وهابیون ومن تبعهم)

اختلاف شیعه وسنی در صلوات فرستادن بر پیامبر:

اختلاف شیعه وسنی در صلوات فرستادن بر پیامبر:

شاید این پرسش برخی از دوستان باشد که چرا ماشیعیان بر آل محمد صلوات می فرستیم و می گوییم ((اللهم صل علی محمد وآل محمد))ولی عمری ها می گویند((اللهم صل علی محمد وسلم))ومقید به صلوات برآل پیامبر نیستند واکثر بر آل حضرت رسول درود نمی فرستند؟مگر در برخی موارد.

پاسخ این سوال اینکه:شیعه برای این گونه صلوات فرستادنش بر حضرت رسول مدرک دارد ومدرک ما اهلبیتی ها ودوستداران امیرالمومنین علی بن ابیطالب روایات کثیره ای است که شیعه وسنی آن روایات را نقل کرده اند،به این روایت از کتاب صحیح بخاری(باب الصلاة علی النبی ح6357) که از کتب معتبر اهل سنت است توجه کنید.

روایت به این مضمون است که شخصی از حضرت رسول سوال کرد چگونه وبه چه نحو بر شما صلوات بفرستیم؟

حضرت فرمود ))بگویید اللهم صل علی محمد وآل محمد ))

همچنین در کتب دیگر اهل سنت مانند این کتابها:

1)صلاة المومن.القحطانی ،ص225

2)ترمذی در صحیحش،ج2،ص212

3)احمد بن حنبل در مسندش ج5،ص 353

4)نسائی در صحیحش،ج1،ص 190وکتب دیگر اهل سنت

شافعی که یکی از ائمه چهار گانه اهل سنت است وپیروان زیادی دارد در اشعارش می گوید:

((یا اهل بیت رسول الله حبکم

فرض من الله فی القرآن انزله

کفاکم من عظیم القدر انکم

من لک یصل علیکم لا صلاة له))

یعنی:ای اهل بیت رسول الله حب ودوستی شما از طرف خداوند در قرآن واجب شده است ودر عظمت وقدر شما همین بس که هرکس بر شما صلوات نفرستد نماز برایش نیست.

این گفته یک فقیه سنی مذهب است که اینگونه صلوات براهل بیت حضرت رسول را بر خودش فرض می داند تا جایی که می گویید هرکس برشما درود نفرستد نمازش باطل است.خلاصه اینکه شیعه برای این نحو صلوات فرستادن علاوه بر روایات صحیحی که در کتب خودمان نقل شده است روایات نقل شده در کتب اهل سنت را مدرک برای خودش قرار داده است.

چرا ما شیعیان صلوات را بلند می فرستیم ولی اهل سنت آهسته صلوات می فرستند وما را هم از بلند صلوات فرستادن منع می کنند؟

ج)اینکه شیعه صلوات را بلند می فرستد دلیلشان احادیث وفرمایشاتی است که از ائمه معصومین به ما رسیده است. وبرای بلند صلوات فرستادن آثار وفوائدی را بیان فرموده اند

در کتاب وسائل الشیعه کتاب الصلاة ابواب ذکر باب 39 ح1 روایتی از امام صادق هست که حضرت فرمود پیامبر می فرماید هنگام صلوات فرستادن صدای خود را بلند کنید زیرا صلوات بلند باعث می شود نفاق ازبین برود وروایات مختلف دیگردر همین زمینه این دلیل بلند صلوات فرستادن ما شیعیان است اما مدرک اهل سنت وتوجیه آهسته صلوات فرستادنشان این است که می گویند:

جایز نیست در نزد رسول الله صدا را بلند کرد ومدرک این نظریه خود را آیه3سوره حجرات می دانند که می فرماید:آنان که در نزد رسول خدا صدایشان راآهسته می کنند کسانی هستند که خدا دلهایشان را به تقوا آزموده است.

سنی ها می گویند ذکر ودعاخواندن به طور هم صدا وهم آهنگ مشروع نیست وبدعت می باشد.

جواب شیعه به این نظریه آنها این است که: آیه شریف خطاب به کسانی است که محضر حضرت رسول حاضر می شدند ومشغول مجادله با آن حضرت می شدن به گونه ای که در برخی اوقات با صدای بلند به حضرت بی ادبی وجسارت می کردند که خداوند به وسیله این آیه آنها را از این عمل زشت منع فرمود وبه آنها فهماند رعایت ادب در نزد پیامبرش دارای اجر وپادشی عظیم است.

لذا این دلیل شما عمومیت ندارد واگر هم اینطوری باشد که شما می گوئید پس چرا خود شما اهل سنت در کنار قبر حضرت رسول ودر مسجدالنبی دیده شده است که بارها برای اقامه نماز برجنازه مردگانتان با صدای بلند فریاد می کشید که((الصلاة علی الاموات))آیا این جسارت به محضر حضرت رسول نیست یا آیا این فعل شما شامل آیه نمی شود.

توصیه ما به عمریها که ((حشرکم الله انشاءالله مع العمر))اینکه سعی کنید اگر خواستید اشکال بر ما پیروان امیرالمومنین وارد کنید که صد البته قدرتش را ندارید با مدرک وارد میدان شوید نه اینکه تخیلات خود را بیان کنید.

به امید روزی که به دست مهدی فاطمه دست خیلی ها از مخالفت وتوطئه بر علیه شیعه کوتاه گردد ((اللهم عجل لولیک الفرج))

 

 

طول عمر امام زمان

از جمله سوالات برخی دوستان خصوصا قشر جوان وتحصیل کرده ،در زمینه طول عمر امام زمان می باشد که آیا ممکن است شخصی این مقدار یا بیشتر عمر کند؟

جوابی که می توان به پرسش این دوستان داد اینکه:شکی نیست که از نظر عقلی وعلمی امکان زندگانی چند هزار ساله برای انسان وجود دارد چون وقتی که به علم پزشکی وطب نیز مراجعه میکنیم به این نکته دست میابیم که طولانی بودن عمر یک امر ممکن واثبات شده می باشد.

از جهت بیولوژیکی:

علمای علم تجربی وپزشکان به این مهم دست یافته اند که سلول ها وبافتهای اصلی در جسم هر انسان زنده می تواند تا زمان نامحدود زنده بماند البته به شرط اینکه یک عامل خارجی آنرا ازبین نبرد.

از آزمایش های دگتر کارل ودیگران درژانویه 1912 میلادی این نتیجه به دست آمد:که این اجزای سلولی تا زمانی سبب مرگ آنها مثل کمبود تغذیه یا ورود برخی میکروبها تحقق نیابد زنده باقی می مانند.

2)نه تنها زنده می مانند بلکه سلولهای آنها در حال رشد وتکثیر هستند.

3)شدت وضعف رشد وتکثیر سلولها ارتباط نزدیکی یا تغذیه آنها دارد.

4)گذشت زمان در ناتوانی وپیری آنها هیچ اثری ندارد ودر هر زمان مانند زمانهای قبل رشد وتکثیر آنها ادامه دارد.

یوری فیالکوف استاد پلی تکنیک کیف در شوروی سابق مگوید:

((انسان باید زنده وجاوید باشد وهرگز ازبین نرود؛چون سلولهای تشکیل دهنده بدن او جاوید است))

پروفسور اتینگر می گوید:

((نسل جدید همانگونه که به سفرهای فضایی ایمان آورد،در آینده ای نه چندان دور ایمان خواهد آورد که خلود انسان در حیات دنیوی امر بعیدی نیست؛زیرا با پیشرفت تکنولوژی که امروز مشاهده میکنیم می توان عمر انسان را در قرن آینده به هزاران سال رساند))

این نکاتی کوتاه بود برای اینکه بدانیم از نظر زیست شناسی طول عمر یک امر بعید نیست.

از نظر قرآن نیز که کامل ترین کتاب الهی است هیچ گونه دلیلی برای انکار طول عمر افراد استثنایی وجود ندارد وخداوند در آیه14سوره عنکبوت می فرماید:

همانا نوح را برای رسالت به سوی قومش فرستادیم ،او هزارسال جزءپنچاه سال درنگ کرد.

نتیجه اینکه : هیچ بعید نیست وکاملا قابل پذیرش است که اراده خداوند بر این تعلق بگیرد انسانی مدت زیادی عمر کند واین مصداق بارزی از فرمایش خداوند در آیه 12 سوره طلاق می باشد که فرمود:بدانید حتما خداوند بر هر کاری تواناست. وعمر سراسر خیر وبرکت حضرت نیز از جمله چیزهایست که پروردگار اراده کرده است تا روزی که بن برمصلحت خودش ظهور تحقق یابد وبه دست مبارک حضرت جهان آشفته وسرشار از ظلم وستم پر از صلح وآرامش گرداند

کلمه آب رفع عطش نمی کند.

واژه باران انسان را خیس نمی کند،باید آب  یا باران را واقعا تجربه کنیم تا از معنی  واقعی آن اگاه شویم

کلمات به تنهایی ممکن است ما را از تجربه واقعی دور کند