بسم الله الرحمن الرحیم

نماز

راه های ارتباط وتقرب به خدا زیاداست اماوقتی به آیات الهی واحادیث اهلبیت (علیهم صلوات الله)رجوع میکنیم متوجه می شویم که زیباترین وبهترین مسیررسیدن به معشوق ومعبوداقامه نمازاست.

لذاخداونددربین مسائل عبادی بیشترین تاکیدرادرموردنمازداردبه گونه ای که انسان درهرحالتی به غیرازموقع ای که (انسان بالغ) بیهوش است براوواجب است نمازگذاردچون این نمازرمزی است بین عاشق ومعشوق وبنابه گفته رسول مکرم اسلام نماز همانند سرچشمه ای آب گرم است که انسان روزی 5نوبت روح خودش رادرآن شستشومی دهدوباطنش روصیقل میدهد.ازاین فرمایش خضرت رسول فهمیده می شودکه به وسیله نمازخواندن هیچ کثیفی وپلیدی درروح انسان باقی نمی ماندحالابااین بیان جای این سوال است که آیااقامه نمازدرادیان دیگرهم بوده یانه؟

برای جواب به این سوال وقتی به آیات الهی رجوع میکنیم به این نتیجه می رسیم که درهمه ادیان فریضه اقامه نمازبوده بطورمثال قرآن ازلسان حضرت عیسی می فرماید((واوصانی بالصلواه)وقبل ازعیسی  به حضرت موسی دستورنمازخواندن رامیدهدوباز قبل از همه آنهاابراهیم بوده که قرآن درآیه40سوره ابراهیم می فرمایدابراهیم به خدا عرض کرد خدایا توفیق نمازخواندن رابه من وذریه من عطا فرما وآیات دراین زمینه زیاد است.

بازباتامل درآیات می بینیم که بیشترین تبلیغات برای نماز است.و هرکدام ازائمه دربین دستورات اخلاقی که به شیعیان خودمیدهند اولین دستور درمورد نماز واهمیت دادن نسبت آن است خصوصا نماز اول وقت ودرمورد سستی وکسالت درنمازآنرا مذمت کرده اند بطوری که امام صادق می فرماید کسی که درنمازش سستی کند ازشیعیان مامحسوب نمی شود.

خلاصه اینکه:نخواندن نماز وسستی در نماز نوعی سرپیچی ازذات اقدس الهی است.التماس دعا