بخشی ازوصیت نامه مرحوم سیداحمدخمینی به سیدحسن وبرادرانش

بخشی ازوصیت نامه مرحوم سیداحمدخمینی به سیدحسن وبرادرانش

به حسن وبرادرانش این توصیه رامی نمایم که همیشه سعی کننددرخط رهبری حرکت کنندوازآن منحرف نشوندکه خیردنیاوآخرت درآن است وبدانندکه ایشان موفقیت اسلام

ونظام  رامی خواهند.

 

هرگزگرفتارتحلیلهای گوناگون نشوندکه دشمن درکمین است .

امروزباید درکنارنظاممان پشت سررهبری قراربگیریم.رهبرماشاگردامام است.هیچ کس حق شکستن حریم رهبری  را ندارد.حرمت رهبری نظام اسلامی ازاصول خدشه ناپذیرانقلاب اسلامی ماست.همه بایدبه دستورات رهبری عمل کنند.

ماامروزموظف هستیم پشت سرمقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای حرکت کنیم.هرچه ایشان گفتندگوش کنیم اگرروزی حرکت ماباحرکت ولی فقیه نخواند بدانیدکه نقص ازماست!همانطورکه نگذاشتیدامام احساس تنهایی کند

اطاعت ازآقای خامنه ای اطاعت ازامام است.هرکس منکراین معناشود مطمئن باشیددرخط امام نیست وهرکس بگویدکه اطاعت ازامام غیرازاطاعت ازحضرت ایت الله خامنه ایست درخط امریکاست.

من بعد ازرحلت امام باخداعهدکردم که کوچک ترین قدمی راعلیه رهبری وبرخلاف رهبری حتی برخلاف میل رهبری برندارم واگرشمامردم هم

 همچنین پیمانی راتجدیدکنید مطمئن باشیدکه مادرتمام زمینه هابرآمریکاپیروزمیشویم.

کجایی ای مرد خدا وحامی رهبری که ببینی یکی از کسانی که برخلا

ف میل رهبری عمل میکند نور چشمی تو سید حسن است.

 

وسلام علیکم.


 [u1]

ولایت فقیه:

 

برخی فکرمی کنند که مسئله ولایت فقیه به پس از دوران غیبت کبرای امام زمان برمی گردد یعنی به کمتراز1200سال قبل ولی بامروری اجمالی به تاریخ دوران حضور امامان معصوم براحتی می توان ولایت فقیه رادرعصر معصومین هم دید.

به عقیده شیعه حاکمیت دراصل مخصوص خداست وهیچ کس حق حکومت بردیگری ندارد مگربه اذن خداوند همانند اجازه ای که انبیاء.

 واوصیای معصوم رسول خدا ازجانب خداوند برای حکومت بر مردم داشتند که البته برای همه ائمه به دلیل وجود حاکمانی غیر شرعی امکان حاکمیت برجامعه مسلمین پیش نیامد وفقط دربین امامان معصوم امیرالمومنین وامام حسن برای مدت کوتاهی به حاکمیت ظاهری رسیدند ولی درهمان مدت اندک امیرالمومنین درزمان حکومتش کسانی رادرنقاط مختلف کشوراسلامی می گماردند  که منصوب خاص حضرت بودند واطاعت ازآنهامانند اطاعت از خود حضرت واجب بود به دلیل اینکه نصب آنهااز جانب امام معصوم بودو منصوب بواسطه از جانب خداوند بودند لذا در وجوب اطاعت از آنها لازم نبود که بلاواسطه از جانب خداوندمنصوب شوند با این بیان به این نتیجه دست میابیم که ولایت فقیه هم درواقع نصب با واسطه است وفقیه ازجانب خداوند اجازه دارد که حکومت کند(همانند آنهائی که حضرت علی برای حاکمیت بر مردم به شهرهای مختلف فرستاد).

و درروایات بسیاری از امامان شیعه داریم که در زمان نداشتن دسترسی به امام معصوم مردم باید به کسانی که دارای شرایط خاصی هستند مراجعه کنند تاکارهای آنان ناتمام نماند مثلا از امام صادق نقل شده که(من کان منکم قدروی حدیثنا ونظر فی حلالنا وحرامنا وعرف احکامنا فلیرضوا به حکما...(اصول کافی ج1ص67))منظور حضرت در این روایت از کسی که نسبت به حلال وحرام آگاهی دارد وبه احکام آشناست همان فقیه مورد نظرمااست وطبق روایات دیگری که از معصومین رسیده درصورت عدم دسترسی مردم به امام معصوم فقیه حاکم بر مردم است واین حاکمیت ازمعصوم به او رسیده.

وباز درادامه همان حدیث مذکورآمده( فاذاحکم بحکمنا فلم یقبل منه فانما استخف بحکم الله وعلینا ردوالرادعلینا کالراد علی الله وهوعلی حدالشرک بالله) یعنی حاکمی که منصوب عام از جانب معصوم است اطاعتش واجب است واگر کسی حکم اورانپذیرد مانند آن است که حاکمیت معصوم رانپذیرفته.

 با توجه به نصب عام فقها ازطرف امام نظریه ولایت فقیه محدود ومربوط به زمان غیبت نیست بلکه در هرزمان که قدرت دسترسی به معصوم نباشد حتی اگر معصوم غائب نباشد بایداز ولی فقیه اطاعت کرد.وآن کسانی که سرپیچی کنند از دستورات ولی فقیه  بنابر فرمایش امام صادق مشرک محسوب می شوند.

وواقعا جای تاسف است که یک عده ای با وجودا ینکه دم ازعالم بودن وفهیم بودن خود می زنند وقتی موضوع اطاعت از ولی فقیه مطرح می شود جاه طلبی وغرور شیطانی آنها گل میکند ودر مقابل ولی فقیه خود موضع گیری می کنند.

درآخراز ذات اقدس الهی خواهانم که همه آنان واین حقیر را هدایت کند وتوفیق دهد تابتوانیم سرباز خوبی برای امام زمان ورهبری باشیم

(.اللهم احفظ نائب المهدی الامام خامنه ای)

جانم فدای رهبرم